Logistyka sklepu internetowego

Sektor e-handlu rozwija się bardzo dynamicznie. Dlatego też znacząco wzrosły dwie rzeczy: konkurencja oraz oczekiwania klientów. Nie zawsze jednak ograniczają się one do atrakcyjnej oferty czy wysokiej jakości oferowanych produktów. Ogromną rolę odgrywa bowiem cały proces logistyczny, związany z realizacją zamówienia. Aby go usprawnić, coraz więcej sklepów decyduje się na współpracę z firmami logistycznymi. Jak ona wygląda i jakie przynosi zyski? Sprawdź razem z nami!

Prowadzisz sklep internetowy? Logistyka to podstawa!

Prowadzenie sklepu internetowego to odpowiedzialne zadanie. I choć z początku, kiedy firma przyciąga jeszcze niewielu klientów, wszystko działa jak w zegarku, problemy mogą pojawić się wraz ze wzrostem napływających zamówień. W takiej sytuacji niezbędne staje się wdrożenie szybkiej obsługi logistycznej, dzięki której możliwa będzie bieżąca wysyłka towarów. To niezwykle istotne, bowiem coraz więcej konsumentów deklaruje, że tuż obok atrakcyjnej ceny oraz wysokiej jakości towarów, w trakcie korzystania z usług sklepów internetowych zwracają oni uwagę na formę i czas dostawy. Aby zatem móc cieszyć się pozycją na rynku, wyprzedzając branżową konkurencję oraz spełniając wszelkie wymagania klientów, obsługa sklepu musi działać na najwyższym poziomie! Z tego też powodu wiele sklepów e-commerce decyduje się na przerzucenie odpowiedzialności za obsługę logistyczną na zewnętrzne firmy z sektora usług logistycznych. Dzięki temu właściciele e-sklepów zyskują więcej czasu na prężny rozwój swoich działalności, jednocześnie otrzymując profesjonalne wsparcie przy realizacji zamówień. Sprawdź, co mogą zaoferować Ci firmy zewnętrzne, których zadaniem jest obsługa logistyczna w sklepie internetowym!

Usługi logistyczne dla e-commerce. Co oferują firmy?

Logistyka to jeden z najważniejszych aspektów funkcjonowania każdej firmy online. Zazwyczaj niewielkie sklepy internetowe postanawiają samodzielnie zająć się realizacją zadań z tego obszaru, czyli indywidualnie obsługują własny magazyn, biorą odpowiedzialność za pakowanie paczek dla klientów oraz cały proces wysyłki, jak również zajmują się obsługą zwrotów czy reklamacji towaru. W dużej mierze na taki wachlarz logistycznych czynności pozwala im znikomy ruch na sklepie oraz niewielka ilość spływających zamówień. Dzięki temu działają one w pełni niezależnie od firm zewnętrznych, starannie dbając o to, co samodzielnie mogą wypracować. Jednak w przypadku większych sklepów internetowych znacznie wzrasta zakres oraz ilość realizowanych zadań. Dlatego też o wiele chętniej decydują się one na współpracę z firmami logistycznymi, które oferują zarówno możliwość skorzystania z pojedynczych, dedykowanych usług, jak i kompleksowy proces realizacji zamówienia, zwany fulfillmentem. Z pewnością zalety tego rozwiązania docenią także firmy, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę na rynku e-commerce. Brak doświadczenia w prowadzeniu działalności może przyczynić się do problemów z obsługą logistyczną sklepu internetowego. W takiej sytuacji podjęcie współpracy z firmą działającą w branży może okazać się najlepszym i najkorzystniejszym krokiem do sukcesu!

We współpracy sklepów internetowych z firmami logistycznymi chodzi przede wszystkim o wygodę klienta i profesjonalne podejście do całego procesu, jakim jest obsługa zamówień internetowych. Dzięki temu, że właściciel e-commerce zostanie odciążony z części obowiązków, może on w pełni skupić się na prowadzeniu i rozwoju swojego biznesu. Dlatego też jeżeli pragniesz zaoszczędzić czas, najkorzystniejszym rozwiązaniem będzie przekazanie pałeczki tym, którzy na co dzień zajmują się podobnymi kwestiami w swojej pracy! Koniecznie sprawdź, na czym tak właściwie polega fulfillment!

InPost Fulfillment, czyli profesjonalna obsługa sklepu internetowego

Pojęcie fulfillmentu odnosi się do całkowitego oddelegowania wszystkich działań, związanych z obsługą logistyczną do profesjonalnej firmy zewnętrznej, takiej jak InPost. Stanowi on najlepszą odpowiedź na to, jak poradzić sobie ze wzrastającym poziomem sprzedaży w sklepie internetowym. Usługi oferowane przez firmy logistyczne zakładają bowiem pełne wsparcie w całym procesie realizacji zamówień sklepu – od obsługi magazynu dystrybucyjnego, poprzez kompletowanie towaru, pakowanie paczek, przygotowanie ich do wysyłki oraz finalnie do dostarczenia przesyłki do rąk klienta. W pierwszej kolejności InPost Fulfillment zapewnia możliwość odbioru dostaw i przyjęcia asortymentu prosto do naszego magazynu. Stamtąd trafia on już bezpośrednio do sprzedaży. Obsługa sklepów internetowych zakłada także pełne magazynowanie sprzedawanych produktów. Dzięki współpracy z nami przedsiębiorcy mogą liczyć na profesjonalne przechowywanie towarów – wszystko za sprawą rozbudowanej i nowoczesnej infrastruktury magazynowej! Pozwala to uniknąć konieczności indywidualnego wynajmowania powierzchni magazynowej, co bardzo często wiąże się z dużymi kosztami.

Co więcej, w takiej sytuacji właściciel e-commerce nie musi obawiać się, że w trakcie zwiększonego popytu na oferowany przez niego towar, zabraknie mu miejsca na przechowywanie produktów, jakie oferuje sklep internetowy. W tym wypadku to my zajmujemy się odpowiednim dostosowaniem magazynu do potrzeb poszczególnych klientów. Każdej firmie, która zdecyduje się na powierzenie nam logistyki e-sklepu w ramach fulfillmentu, oferujemy kompleksową obsługę zamówień – począwszy na kompletacji, aż do pakowania. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań jesteśmy w stanie zniwelować możliwość wystąpienia pomyłki aż do minimum. Co więcej, z racji dogodnej lokalizacji, możemy zaoferować realizację usługi jeszcze tego samego dnia, jeżeli zamówienie zostanie złożone do godziny 20:00. Ostatnim krokiem jest wydanie towaru i dostawa. Zaletą współpracy z firmami kurierskimi w kwestii obsługi logistyki w sklepie internetowym niewątpliwie jest to, że jesteśmy w stanie całkowicie wziąć na siebie odpowiedzialność także za całą procedurę doręczenia – wszystko za sprawą synergii naszych usług. Ze swojej strony oferujemy więc błyskawiczne dostarczenie zakupów ze sklepu internetowego bezpośrednio do domu klienta lub wybranego przez niego Paczkomatu. W naszej ofercie znajduje się również szeroka gama innych możliwości – w tym współpraca z innymi przewoźnikami, także tymi, którzy obsługują rynek zagraniczny. Dzięki temu każdy właściciel sklepu online może swobodnie wybrać, z jaką firmą transportową zdecyduje się podpisać umowę na usługi doręczenia paczek. Na tym jednak nie kończy się oferowana przez nas obsługa logistyczna w ramach InPost Fulfillment! Wśród dodatkowych usług dla sklepu internetowego znajdują się bowiem: obsługa zwrotów, pakowanie zamówień, czy dołączanie materiałów marketingowych do zawartości. Każda z tych usług wiąże się ze zmniejszeniem ilości pracy, jaką przedsiębiorca musi włożyć w sprawne funkcjonowanie swojej firmy. Dodatkowo za sprawą synergii naszych usług, może on liczyć na bardzo korzystne koszty obsługi logistyki w e-commerce.

Kompleksowa obsługa sklepów internetowych przez firmy logistyczne może odbywać się na wiele sposobów. Wszystko zależy od indywidualnych potrzeb każdego właściciela e-commerce. Jeżeli więc szukasz najlepszego rozwiązania dla swojego biznesu, z pewnością zainteresują Cię nasze propozycje! Korzystając z usług logistycznych InPost, zawsze możesz liczyć na profesjonalną obsługę każdego zamówienia. Od wielu lat jesteśmy liderem w dziedzinie logistyki, dlatego powierzając nam swój sklep, możesz cieszyć się kompleksowym wsparciem zarówno jeżeli chodzi o magazyn, pakowanie przesyłek, jak i wszelkie aspekty, związane z realizacją dostawy. Jeśli jesteś zainteresowany, chętnie zajmiemy się także obsługą zwrotów w Twoim biznesie – i to bez ponoszenia gigantycznych kosztów! Dzięki nam możesz w pełni skupić się na sprzedaży i rozwoju swojego małego imperium. Logistyka to skomplikowany element, który jest jednak niezbędny dla sprawnego funkcjonowania sklepów internetowych. Jeżeli więc nie wiesz, jak się do tego zabrać, koniecznie zleć to zewnętrznej firmie logistycznej InPost. Zapewniamy, że zadbamy o Twój towar przy jednoczesnym ograniczeniu zbędnych kosztów. Na logistyce znamy się doskonale, dlatego też zaufała nam już ogromna ilość firm!

Polecane

Czym powinna wyróżniać się obsługa klienta sklepu internetowego?

Dla każdego właściciela sklepu internetowego priorytetem powinno być zadowolenie klienta i rozwój…

Prowadzisz sklep online? O kilku kwestiach nie możesz zapomnieć!

E-commerce to obecnie jedna z najszybciej rozwijających się branż. Na rynku działa…

Responsywny sklep internetowy – czy to gwarancja sukcesu?

Chcesz odnieść sukces w branży e-commerce, ale nie wiesz co jest istotne?…

3 powody, dla których klienci nie kończą zakupów

Jeśli wielu klientów opuszcza Twój sklep online bez finalizacji zakupów, najwyższy czas…