Zakupy online

Chcesz odnieść sukces w branży e-commerce, ale nie wiesz co jest istotne? Otóż warto postawić na jedną, niezwykle istotną rzecz. Zadbaj o to, aby Twój sklep internetowy był responsywny! Jeśli nie dostosujesz go do najważniejszych potrzeb swoich klientów, szybko odejdą do konkurencji. Pamiętaj, że aktualnie trzeba zoptymalizować stronę internetową pod kątem urządzeń mobilnych. Wszystko dlatego, że w dzisiejszych czasach coraz więcej osób dokonuje zakupu za pośrednictwem telefonu komórkowego lub tableta. Zatem musisz wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów! Jak, więc zadbać o responsywną stronę internetową? Zaraz się dowiesz!

W jaki sposób klienci sklepu internetowego składają zamówienia?

Rozwój e-commerce jest bardzo intensywny w naszym kraju, a sklepy online cieszą się ogromną popularnością wśród Polaków. Jeszcze parę lat temu większość osób zamawiała produkty za pośrednictwem Internetu, korzystając z komputera stacjonarnego lub laptopa. Obecnie jednak coraz więcej konsumentów posługuje się urządzeniami mobilnymi. Według raportu mShopper 2.0 ponad połowa klientów sklepów elektronicznych dokonuje zakupu za pomocą telefonu komórkowego lub tableta. Ten trend jest związany z większą wygodą i łatwiejszym dostępem do smartfona i innych urządzeń mobilnych. Pandemia koronawirusa dodatkowo wpłynęła na zwiększenie liczby klientów odwiedzających strony sklepów internetowych przez telefon. Jeśli zatem zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży, musisz dostosować swoją platformę sprzedażową do oczekiwań potencjalnych konsumentów.

Sklep internetowy w wersji mobilnej – szansa na zdobycie nowych klientów

W trosce o stworzenie responsywnego sklepu internetowego musisz wczuć się w oczekiwania Twoich klientów. Zwróć uwagę na potrzeby grupy docelowej. Użytkownicy sklepów internetowych to w dużej mierze tak zwani milenialsi, którzy urodzili się w latach 1980-2000. Korzystanie z telefonu komórkowego jest dla nich naturalną czynnością. Młodsze pokolenia nie tylko dokonują zakupu przez smartfona, ale także chętnie udostępniają informację na ten temat w sieci. Co to dla Ciebie oznacza w praktyce? Udostępnianie linku do Twojego sklepu na takich portalach, jak Facebook czy Twitter szybko zaowocuje większą sprzedażą. Im więcej osób podzieli się w mediach społecznościowych linkami, tym większa będzie klikalność danej strony. Jeśli zatem nie zadbasz o responsywność sklepu i nie dostosujesz go do obsługi na urządzeniach mobilnych, stracisz realną szansę na pozyskanie klientów. Ucierpi na tym Twoja marka, ale nie tylko. Pamiętaj, że brak odpowiednich rozwiązań umożliwiających swobodną obsługę sklepu na telefonach i tabletach, sprzyja porzucaniu koszyków. Co dla Ciebie oznacza mniejszą sprzedaż w sklepie internetowym.

Zadbaj o większą sprzedaż – dostosuj sklep do urządzeń mobilnych

Każdy właściciel sklepu internetowego powinien zainwestować w rozwiązania umożliwiające poprawne wyświetlenie strony na urządzeniach mobilnych. Koszty przeznaczone na RWD (Responsive Web Design) szybko się zwrócą. Możesz skorzystać z kilku sposobów na dostosowanie swojego sklepu, aby potencjalny klient bez problemu mógł korzystać z niego za pośrednictwem smartfona.

Dedykowana aplikacja mobilna

W trosce o komfort użytkowników możesz zaproponować im robienie zakupów z wykorzystaniem aplikacji mobilnej. Pamiętaj, jednak że takie rozwiązanie jest dość kosztowne. Ale w pewnością będzie to spora zaleta i wygoda w oczach Twoich klientów. Ponadto pozwoli Ci to wyróżnić się na tle konkurencji.

Nowa wersja strony pod urządzenia mobilne

Inną możliwością jest zaprojektowanie drugiej strony internetowej, która byłaby dostosowana i dopasowana wyłącznie do urządzeń mobilnych. Musisz jednak pamiętać, że takie rozwiązanie wiąże się z dużymi kosztami. W praktyce może okazać się mało komfortowe, ponieważ będziesz musiał czuwać nad prawidłowym działaniem aż dwóch stron. Stąd też nie zawsze się sprawdzi.

Responsywna wersja sklepu internetowego

Ostatnią opcją na umożliwienie klientom zamawiania produktów przez smartfon lub tablet jest stworzenie responsywnej wersji sklepu. Należy podkreślić, że obecnie właśnie to rozwiązanie uznaje się za najpopularniejsze. Dzięki RWD istnieje możliwość idealnego dostosowania wyglądu strony do parametrów urządzeń mobilnych. W praktyce, witryna automatycznie dostosowuje się do rozdzielczości urządzenia, za pośrednictwem którego klient wchodzi do Twojego sklepu internetowego. Warto podkreślić, że w tym przypadku nie ma znaczenia, jakiego oprogramowania używa odbiorca. Nie trzeba martwić się niedostosowaniem przeglądarki internetowej do parametrów platformy sprzedażowej.

Zalety responsywnej strony sklepu internetowego

Niewątpliwie jesteśmy w takich czasach, gdzie zakupy za pośrednictwem telefonów zyskują z miesiąca na miesiąc coraz większą popularność. A to oznacza, że posiadanie responsywnej strony Twojego e-commerce ma bardzo wiele zalet. O czym mowa?

Wskazuje na śledzenie trendów i dostosowanie do odbiorców

Posiadanie responsywnej strony, to oznaka śledzenie bieżących trendów i wskazania na to, że dany sklep idzie z duchem czasu. Zapewnia on kupującym, to czego potrzebują.

Wygoda dla kupujących

Dostosowanie strony pod wiele urządzeń to spora wygoda dla osób, które chcą zrobić u Ciebie zakupy. Dzięki temu samodzielnie decydują czy wolą smatfona, a może laptopa.

Strona przyjazna dla oka

Gdy Twoja witryna e-commerce jest responsywna, to znaczy również, że jest przyjazna dla oka. To z pewnością ucieszy kupujących. A Twój brand zyska na tym wizerunkowo.

Dotarcie do większego grona klientów

I to co najważniejsze, czyli zwiększenie liczby potencjalnych klientów. Jest spora liczba osób, która woli robić zakupy tylko na telefonie. Zatem dzięki responsywnej stronie zyskamy także ich zaufanie.

Pozycjonowanie w sklepie internetowym a RWD – co musisz wiedzieć?

Inwestycja w responsywny sklep internetowy jest ważna również ze względu na możliwość szybszego dotarcia do wielu potencjalnych klientów. Czy wiesz, że dostosowanie platformy sprzedażowej do urządzeń mobilnych ma kluczowy wpływ na pozycję w wyszukiwarce internetowej? Od 2015 roku Google wprowadziło nowe zasady wyświetlania stron w przeglądarkach i na urządzeniach mobilnych. Jeśli nie zadbasz o to, aby stronę sklepu dopasować do potrzeb użytkowników smartfonów czy tabletów, może ona zniknąć na tle konkurencji. Niższe miejsce w wyszukiwarce znacznie utrudni pozyskanie nowych klientów. Musisz pamiętać, że dla robotów Google najważniejsza jest funkcjonalność promowanych witryn.

Co powinien zawierać sklep internetowy?

Dobry sklep internetowy powinien zawierać kilka kluczowych elementów, które skłonią potencjalnego klienta do dokonania zakupu. Bardzo ważna jest odpowiednia prezentacja asortymentu, w tym dokładne opisanie poszczególnych produktów. Pamiętaj, że klient musi wiedzieć, co tak naprawdę kupuje i jakie będzie mieć z tego korzyści. Musisz także ułatwić potencjalnemu konsumentowi dostęp do kategorii produktów, informacji o dostawie i sposobach płatności. Możesz wykorzystać gotowe szablony, dostosowane do responsywnej wersji Twojego sklepu.

Optymalizacja strony – jak powinien wyglądać sklep internetowy?

Zoptymalizowanie sklepu internetowego pod kątem urządzeń mobilnych obejmuje również kwestię grafiki. Bardzo ważne jest, aby Twoja witryna w atrakcyjny sposób prezentowała się zarówno na laptopie, jak i smartfonie czy tablecie. Klienci zwracają uwagę na strony internetowe, które są interesujące pod względem wizualnym. Musisz zatem zadbać o to, aby Twój sklep prezentował się atrakcyjnie na każdym ekranie, w pionie i w poziomie. Jest to szczególnie ważne w przypadku plików graficznych i materiałów wideo, które powinny być prawidłowo wyświetlane nawet na mniejszych smartfonach. Zadbaj o responsywność swojego sklepu internetowego i przekonaj się, jak szybko dzięki temu pozyskasz nowych użytkowników. Dostosuj witrynę do potrzeb współczesnego klienta, dla którego liczy się wygoda i łatwy dostęp do interesujących go produktów.

Polecane

Czym powinna wyróżniać się obsługa klienta sklepu internetowego?

Dla każdego właściciela sklepu internetowego priorytetem powinno być zadowolenie klienta i rozwój…

Prowadzisz sklep online? O kilku kwestiach nie możesz zapomnieć!

E-commerce to obecnie jedna z najszybciej rozwijających się branż. Na rynku działa…

3 powody, dla których klienci nie kończą zakupów

Jeśli wielu klientów opuszcza Twój sklep online bez finalizacji zakupów, najwyższy czas…

Jak wypromować sklep internetowy?

Założyłeś swój własny sklep internetowy i teraz czekasz, aż klienci sami zainteresują…