Zakupy online

Jeśli wielu klientów opuszcza Twój sklep online bez finalizacji zakupów, najwyższy czas zmienić swoją strategię biznesową! Zastanów się, co jest powodem porzucania koszyków przez odbiorców oferowanych przez Ciebie usług lub produktów. Postaraj się jak najszybciej wyeliminować problemy, z którymi musi zmagać się potencjalny klient. Dowiedzmy się zatem, jakie są główne powody, dla których konsumenci nie kończą zakupów!

Czym jest współczynnik porzuceń koszyka w sklepie internetowym?

Zanim zdecydujesz się na wdrażanie konkretnych rozwiązań nakierowanych na zwiększenie sprzedaży i rozwój e-commerce, oblicz rzeczywisty współczynnik porzuceń koszyka w swoim sklepie online. W tym celu wystarczy podzielić liczbę transakcji zakończonych sukcesem przez liczbę transakcji, w których klient zrezygnował z zakupu po dodaniu produktu do koszyka. Otrzymany wynik trzeba pomnożyć przez 100, uzyskując procentowy współczynnik niesfinalizowanych zakupów. Wtedy będziesz wiedział, czy warto wprowadzać zmiany, a w późniejszym etapie pomoże Ci to zweryfikować, czy zastosowane zmiany przyniosły efekt i zwiększyły ilość zadowolonych klientów.

Brak informacji na temat produktów

Po pierwsze odpowiednio informuj. Każdy właściciel e-sklepu powinien zapewnić swoim klientom szczegółowe opisy oferowanych produktów. Jeśli potencjalny odbiorca będzie musiał szukać dodatkowych danych w innym sklepie internetowym, prawdopodobnie właśnie w nim dokona transakcji. Ważne jest, aby opis zawierał nie tylko najważniejsze informacje, ale także zdjęcia, które dobrze prezentują dany produkt. W zależności od Twojej branży, możesz także zadbać o dodatkowe materiały promocyjne, na przykład filmiki prezentujące asortyment. Należy podkreślić, że szczegółowe opisy są ważne również z perspektywy pozycjonowania strony. Jeśli zadbasz o ich unikalność i nie ograniczysz się wyłącznie do skopiowania informacji od producenta, Twój sklep internetowy osiągnie wyższą pozycję w wyszukiwarce. A wszystko to może przynieść jeszcze więcej kupujących. Pamiętaj również, że potencjalny klient zawsze musi wiedzieć, co dokładnie jest przedmiotem zakupu, aby później uniknąć zwrotów.

Jaki powinien być dobry opis produktu?

Jednym z atutów Twojego sklepu internetowego powinny być unikalne opisy, dostosowane do specyfiki sprzedawanych produktów. Jeśli proponujesz potencjalnemu klientowi na przykład sprzęt elektroniczny, musisz pamiętać o umieszczeniu dokładnej specyfikacji oferowanych urządzeń. Z kolei w odzieżowych sklepach internetowych bardzo ważne jest uwzględnienie szczegółowej rozmiarówki proponowanych ubrań. Sam opis to nie wszystko – porzucone koszyki często są spowodowane brakiem zdjęć produktów. Klienci chcą wiedzieć, co tak naprawdę kupują – i za co płacą. Z tego powodu istotne jest, aby zamieścić szczegóły dotyczące każdego zamówienia, z uwzględnieniem ceny brutto produktów.

Porzucone koszyki w sklepie internetowym a problemy techniczne

Czy wiesz, że klienci często anulują zamówienie z powodu problemów technicznych? Zatem, aby skłonić ich do decyzji zakupowych, musisz zadbać o zastosowanie odpowiedniego oprogramowania w sklepie online. Pamiętaj, że jedną z głównych przeszkód, dla których klienci porzucają koszyk, jest powolne ładowanie strony. Jeśli potencjalny konsument musi zbyt długo czekać na ukazanie się poszukiwanych przez niego produktów, zwiększa się prawdopodobieństwo całkowitej rezygnacji z zakupu. Problemy techniczne mogą być również związane z koniecznością rejestracji konta. Jeżeli dla Twojego klienta liczy się przede wszystkim czas, nie będzie zainteresowany procesem rejestracji. Warto zatem zadbać o to, aby potencjalny konsument mógł złożyć zamówienie bez wykonywania dodatkowych czynności.

Przechowywanie produktów w koszyku – o czym należy pamiętać?

Dla potencjalnego klienta dokonywanie zakupów online wiąże się przede wszystkim z wygodą. Dzięki tej opcji może on kupować konkretne produkty bez wychodzenia z domu. Musisz pamiętać, że wiele osób odkłada ostateczne sfinalizowanie swojego zamówienia nawet na kilkanaście godzin. Zdarza się, że klient dodał już konkretne produkty do koszyka, ale niespodziewanie musiał przerwać zakupy i wyjść z domu lub po prostu zająć się innymi obowiązkami. Jeśli po powrocie zauważy, że określonych przedmiotów nie ma już w koszyku, prawdopodobnie zrezygnuje z zakupu albo się zniechęci do późniejszych zakupów. A więc trzeba jasno komunikować, że dodanie do koszyka zamówienia, nie oznacza rezerwacji produktów przez klienta. W ten sposób uniknie się niepotrzebnych zażaleń.

Na co zwracają uwagę klienci sklepów internetowych? Na metody płatności!

Trzecim czynnikiem skłaniającym do porzucania koszyków jest brak preferowanych przez klientów form płatności oraz ograniczone opcje wysyłki. Finalizacja zamówienia zależy od tego, w jaki sposób potencjalny konsument będzie mógł zamknąć daną transakcję. Warto zastanowić się, jak pozyskać klientów w sklepie internetowym, biorąc pod uwagę wymienione czynniki.

Metody płatności a udzielanie pozytywnych decyzji zakupowych

Najpopularniejsze sklepy internetowe wychodzą naprzeciw potrzebom każdego klienta, proponując kilka form płatności. Jeśli zależy Ci na zatrzymaniu jak największej liczby potencjalnych odbiorców, musisz zapewnić im różne warianty uiszczenia opłaty za przesyłkę. Zainspiruj się konkurencją – odwiedź strony najpopularniejszych sklepów z Twojej branży i przekonaj się, jakie proponują rozwiązania. Pamiętaj, że jeżeli klienci nie będą mogli zapłacić za produkt w odpowiedni sposób, skorzystają z innej oferty. Ważne jest, aby sklep pozwalał na dokonanie płatności standardowym przelewem elektronicznym, jak i kartą kredytową. W przypadku sprzedaży droższych produktów, warto umożliwić rozłożenie płatności na raty. Często sprawdza się tez opcja PayPo – czyli możliwość zapłaty za produkty w ciągu 30 dni. Nie zapominajmy też, że wiele osób woli płacić za zamówienia bezpośrednio u kuriera, czyli za pobraniem – również tę opcję należy wprowadzić do sklepu. No i nie należy ograniczać się tylko do jednej formy opłacenia zakupu, na przykład PayPal. Wielu klientów może nie znać tego typu systemów płatności internetowych, co zwiększy prawdopodobieństwo porzucenia koszyka.

Różne metody dostawy – jak zatrzymać u siebie klienta?

Czy wiesz, że porzucone koszyki często są spowodowane ograniczeniem metod dostawy? Jeśli klient nie będzie mógł złożyć zamówienia na preferowanych przez siebie warunkach, poszuka innej oferty. Musisz wziąć pod uwagę fakt, że nie każdy potencjalny konsument lubi korzystać ze standardowych usług kurierskich. Z tego względu powinieneś zaproponować również inne rozwiązania, aby klient miał szansę na zamówienie produktu z preferowaną formą dostawy. Obecnie sklepy internetowe proponują także możliwość odbioru osobistego, co pozwala uniknąć opłat za wysyłkę. Oprócz tej opcji koniecznie należy również zaoferować klientom przesłanie zamówienia do wybranego przez nich punktu odbioru. Potencjalny konsument powinien mieć kilka możliwości do wyboru – w przeciwnym razie zwiększy się prawdopodobieństwo porzucania koszyków na różnych etapach zakupu.

Podsumowanie

Zadbaj o to, aby w Twoim sklepie online klienci kończyli zakupy. Nie zmuszaj konsumentów do rejestracji konta i skorzystaj z nowoczesnego oprogramowania z myślą o szybkim ładowaniu strony. Pamiętaj, aby zaproponować klientom różne metody płatności oraz dostawy. Ważne jest również, by dostępne w sklepie produkty były dokładnie opisane. Dzięki tym czynnikom uda Ci się skutecznie przeciwdziałać porzucaniu koszyków.

Polecane

Czym powinna wyróżniać się obsługa klienta sklepu internetowego?

Dla każdego właściciela sklepu internetowego priorytetem powinno być zadowolenie klienta i rozwój…

Prowadzisz sklep online? O kilku kwestiach nie możesz zapomnieć!

E-commerce to obecnie jedna z najszybciej rozwijających się branż. Na rynku działa…

Responsywny sklep internetowy – czy to gwarancja sukcesu?

Chcesz odnieść sukces w branży e-commerce, ale nie wiesz co jest istotne?…

Jak wypromować sklep internetowy?

Założyłeś swój własny sklep internetowy i teraz czekasz, aż klienci sami zainteresują…