Promocja sklepu internetowego

Założyłeś swój własny sklep internetowy i teraz czekasz, aż klienci sami zainteresują się Twoją ofertą? Mamy przykrą wiadomość: możesz się nie doczekać. Dopięcia wszelkich formalności biznesowych nie można bowiem utożsamiać z czynnym rozpoczęciem działalności. W tej sytuacji niezbędne jest odpowiednie wypromowanie i zareklamowanie sklepu internetowego. Jak robić to z głową? Sprawdź nasze porady!

Gdzie reklamować sklep internetowy, aby stał się widoczny dla potencjalnych klientów?

Handel elektroniczny to obecnie jeden z najprężniej rozwijających się sektorów rynku. Rosnące zainteresowanie przedsiębiorców tą formą działalności bierze się z faktu, iż coraz większa liczba użytkowników sieci deklaruje chęć robienia codziennych zakupów właśnie w sklepach internetowych. Bez wątpienia już od dobrych kilku lat tradycyjne sklepy ustępują miejsca właśnie sferze elektronicznej. Dlatego też wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, właściciele e-commerce coraz liczniej postanawiają spróbować swoich sił w przeniesieniu działalności na płaszczyznę strony internetowej. Dzięki temu mogą szybciej i łatwiej dotrzeć do grupy docelowej, jednocześnie zwiększając zyski firmy. Aby jednak było to możliwe, niezbędne jest wdrożenie odpowiednich strategii, których celem jest promowanie oraz reklama biznesu. Promocja sklepu internetowego może przyjmować różną formę, dlatego też stosowane rozwiązania najlepiej dopasować bezpośrednio do rodzaju działalności oraz do określonych celów, jakie właściciel e-commerce pragnie osiągnąć za ich pomocą. Jednym z podstawowych pytań pozostaje jednak to, gdzie najlepiej reklamować sklep internetowy?

Niezmiennie od lat najlepszym miejscem na promowanie sklepu internetowego jest wyszukiwarka internetowa. To właśnie ona stanowi główne źródło informacji dla wszystkich użytkowników sieci. Dlatego też w sytuacji, kiedy poszukują oni firmy lub sklepu, który dysponuje interesującymi ich usługami bądź asortymentem, właśnie tam rozpoczynają cały proces. W Polsce prym wśród wyszukiwarek nieodzownie wiedzie Google. Szacunkowo korzysta z niego około 95 proc. użytkowników, co oznacza, że jest to jedno z najlepszych miejsc promocji sklepu internetowego, bowiem za jego pośrednictwem można dotrzeć ze swoją reklamą do ogromnej ilości potencjalnych klientów każdego dnia! Drugim miejscem, w którym nie może zabraknąć reklamy Twojego sklepu, są media społecznościowe. Codziennie korzystają z nich miliony osób z całego świata, tym samym możesz więc dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców. Kto wie? Może za pomocą takiej promocji przekształcisz przypadkowe osoby w nowych klientów? Miejsc na to, aby skutecznie wypromować sklep internetowy, jest oczywiście więcej. Jednak to właśnie w tych dwóch masz szansę zrobić to najskuteczniej. Aby jednak móc cieszyć się wymiernymi efektami swoich działań, musisz zrobić to poprawnie. Jak zatem prowadzić skuteczny marketing internetowy? Sprawdź nasze sposoby!

Jak wypromować sklep online w wyszukiwarce Google i mediach społecznościowych?

Na wstępie warto zaznaczyć, że promowanie sklepu internetowego może, ale nie powinno ograniczać się wyłącznie do jednego miejsca. Dzięki różnorodnym typom reklamy możesz mieć pewność, że dotrzesz do szerszego grona odbiorców, a jednocześnie zainteresujesz potencjalnego klienta swoją ofertą. Promocję sklepu warto zacząć od wcześniej wspomnianej wyszukiwarki Google. Współcześnie każdy właściciel, który rozwija e-commerce ma do dyspozycji szereg różnorodnych rozwiązań, które efektywnie promują firmę w sieci, czyli tak zwany Google Ads. Aby móc korzystać z sieci reklamowej trzeba posiadać konto, za pomocą którego będą ustawiane reklamy. Jedną z najstarszych – lecz w dalszym ciągu niebywale skutecznych! – jest reklama tekstowa. Polega ona na tym, że w trakcie wyszukiwania wyników w sieci, przed użytkownikiem rozpościera się szereg reklam z kategorii, która go interesuje. Dobór ten odbywa się za pomocą słów kluczowych, zamieszczanych w reklamie przez właściciela sklepu internetowego. Niewątpliwie promowanie sklepu w ten sposób musi być doskonale przemyślane – szczególnie jeżeli chodzi o odpowiedni dobór fraz. Drugim z najpopularniejszych sposobów na to, jak wypromować sklep internetowy jest reklama produktowa. W ostatnich latach to właśnie ona wiedzie prym nad swoją tekstową alternatywą, jednak jej forma jest przeznaczona wyłącznie dla sklepów internetowych. Wszystko za sprawą tego, iż jest opatrzona zdjęciem produktu, co znacznie przyciąga wzrok użytkowników, czyli klientów. Jest to jedna z kampanii produktowych, w której to nie właściciel firmy decyduje o tym, jaki produkt pojawi się przed oczami osoby wyszukującej, a specjalny algorytm, który analizuje nazwy i opisy produktów w sklepie internetowym, a następnie samoistnie przesądza o tym, co nadaje się do wyświetlenia. Trzecim z najefektywniejszych sposobów na reklamę sklepu w wyszukiwarce Google jest pozycjonowanie w sieci wyszukiwania. Aby jednak móc korzystać z walorów tego rozwiązania, niezbędna jest… cierpliwość! Pozycjonowanie polega na podwyższeniu pozycji sklepu w wyszukiwarce tak, aby był on lepiej widoczny – czyli umieszczeniu go tuż pod wynikami reklamowanymi. Ten sposób promowania sklepu jest darmowy, jednak wymaga ogromnego nakładu pracy. Efekty można bowiem osiągnąć poprzez dobre dostosowanie tekstów oraz wszelkich opisów pod słowa kluczowe. W ten sposób reklama sklepu internetowego tworzy się sama – wystarczy, że potencjalny zainteresowany wpisze odpowiednią frazę w Google.

Nieco inaczej wygląda sposób promowania sklepu internetowego w mediach społecznościowych. Zazwyczaj pojęcie to odnosi się do tworzenia kampanii poprzez system reklamowy portalu Facebook. To właśnie za jego pomocą można jednocześnie dotrzeć do użytkowników Facebooka, jak i Instagrama – od lat to właśnie one górują nad pozostałymi serwisami, jeżeli chodzi o skuteczną reklamę biznesu. Podstawowym sposobem na to, jak promować e-sklep jest czynne prowadzenie konta swojej działalności na obu portalach. Dzięki temu można pozostawać w stałej komunikacji z potencjalnymi klientami, jednocześnie na bieżąco otrzymując informację zwrotną na temat dotychczas podjętych działań. Bardziej zaawansowanym krokiem jest korzystanie z reklam sklepu na Facebooku. Jest to najlepszy sposób na przekierowanie zainteresowanych użytkowników na konkretną witrynę, a tym samym na zwiększenie ruchu w sklepie internetowym. Wśród możliwości znajduje się także tworzenie dedykowanych kampanii reklamowych, jak choćby kampanii konwersyjnej, której celem jest zwiększenie współczynnika konwersji strony, co finalnie ma zwiększyć sprzedaż w e-sklepie. Niektórzy właściciele decydują się także zintegrować swoją działalność z portalem, tworząc sklep internetowy na Facebooku. Z pewnością jest to jeden z najlepszych sposobów promocji produktów, które się w nim znajdują! W przypadku mediów społecznościowych warto jednak pamiętać, że najważniejsze jest odpowiednie dostosowanie parametrów pod organizowaną kampanię. Tylko wtedy możesz sprawić, że więcej osób zwróci uwagę na Twoją stronę!

Skuteczne promowanie sklepu internetowego – jak zrobić to inaczej?

Social media oraz wyszukiwarka internetowa to miejsca, w których reklamy są najskuteczniejsze. Niemniej jednak nie zamyka się na nich szereg możliwości, jakie mają sklepy internetowe, pragnące wypromować swoją pozycję w sieci. Oprócz tego efektywnym sposobem reklamy marki oraz oferowanych przez nią produktów jest e-mail marketing, polegający na informowaniu subskrybentów o bieżących ofertach poprzez wysyłanie im wiadomości mailowej. Wśród pozostałych metod znajduje się także szeroko pojmowany display (w tym remarketing), którego działania trafiają w konsumentów, którzy już wcześniej odwiedzili dany sklep online. Sposób ten ma przypomnieć im o niedokończonych lub niesfinalizowanych zakupach. Jeżeli chodzi o skuteczne promowanie e-sklepu, coraz większą popularnością cieszy się też podejmowanie różnorodnej współpracy (np. z influencerami). Dobrym sposobem na pozytywną reklamę firmy jest także prowadzenie bloga o tematycznych treściach.

Jak widać – sposobów na to, jak promować sklep internetowy jest bez liku. Tylko od Ciebie zależy, w jaki sposób dasz innym znać, że Twoja firma jest przygotowana do działania pełną parą, zarówno jeżeli chodzi o świadczenie usług, jak i sprzedaż produktów. Nigdy jednak nie ograniczaj się wyłącznie do jednego miejsca!

Polecane

Czym powinna wyróżniać się obsługa klienta sklepu internetowego?

Dla każdego właściciela sklepu internetowego priorytetem powinno być zadowolenie klienta i rozwój…

Prowadzisz sklep online? O kilku kwestiach nie możesz zapomnieć!

E-commerce to obecnie jedna z najszybciej rozwijających się branż. Na rynku działa…

Responsywny sklep internetowy – czy to gwarancja sukcesu?

Chcesz odnieść sukces w branży e-commerce, ale nie wiesz co jest istotne?…

3 powody, dla których klienci nie kończą zakupów

Jeśli wielu klientów opuszcza Twój sklep online bez finalizacji zakupów, najwyższy czas…