Ekologiczny e-commerce

Z roku na rok ekologiczne rozwiązania stają się coraz popularniejsze wśród Klientów. Rozwiązania te zyskują również na popularności w sektorze e-commerce. Dlaczego? Otóż świadomi konsumenci coraz częściej wybierają zrównoważone rozwiązania, niekiedy nawet ponoszą większe koszty z tym związane. Wciąż jednak nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że ekologia w różnych sektorach życia jest tak ważna. W artykule wyjaśnimy, jak takie podejście wpływa na e-commerce i jakie to ma znaczenie!

Ekologiczny e-commerce – zadbaj o środowisko!

To, na czym w pierwszej kolejności należy skupić się w przypadku wprowadzania ekologicznych rozwiązań do rynku e-commerce, jest dbałość o cały proces pakowania zamówień. To kluczowy etap podróży paczki — stosowanie odpowiednich opakowań czy wypełnianie ich biodegradowalnymi materiałami ma duże znaczenie w momencie chęci dbania o zrównoważony rozwój firmy! Dzięki wprowadzeniu kilku zmian możliwe jest szerzenie ekologicznego podejścia na każdym etapie procesu logistycznego, co na pewno będzie miało pozytywny wpływ na klientów i ich postrzeganie firmy, jednocześnie sprawiając, że sama firma będzie “eko”.

Ekologiczne pakowanie — skup się na odpowiednim doborze rozmiaru!

Na początku warto skupić się na odpowiednim rozmiarze opakowania. Często zdarza się, że zastosowany karton jest za duży do produktu. Jest to po pierwsze marnotrawstwo materiału (gdyż spora ilość klientów wyrzuca kartony). Do tego taka paczka zajmuje więcej miejsca niż powinna. Przekłada się to na większe zużycie dwutlenku węgla podczas dostawy, co wcale nie pomaga w przypadku chęci ochrony środowiska! Przedmioty takie jak maskotki czy ubrania mogą być z łatwością zwinięte, przez co zajmują one mniej miejsca. Pomocnym rozwiązaniem w pakowaniu zamówień może być postawienie na różne wielkości kartonów i ich odpowiednie dobieranie w zależności od rodzaju i gabarytu wysyłanego produktu. Celem jest jak największe zmniejszenie wolnej przestrzeni w środku opakowania — zamiast pakować do środka folię bąbelkową, postaraj się zapakować zawartość do mniejszego opakowania. Planeta Ci za to podziękuje!

Ekologiczne materiały do pakowania przesyłek — postaw na zadowolenie konsumentów!

Kolejnym krokiem ku wprowadzeniu ekologicznych rozwiązań w e-commerce jest stosowanie biodegradowalnych tworzyw do wypełniania paczki i jednoczesnego zabezpieczania produktów. Są one lepszym pomysłem niż używanie tworzyw sztucznych. Zamiast folii bąbelkowej możesz skorzystać z tekturowych wypełniaczy czy wełny drzewnej. Tego typu produkty ekologiczne do pakowania przesyłek można w bardzo łatwy sposób wykorzystać ponownie. Sklepy internetowe coraz częściej korzystają z tego typu rozwiązań w handlu internetowym, walcząc tym samym z zanieczyszczeniami środowiska i nadmierną produkcją plastiku. Zamiast folii możesz również wykorzystać zawadzające papiery, gazety, tekturę czy inne materiały pochodzące z recyklingu, które jednakowo dobrze zabezpieczą zawartość opakowania i sprawią, że wszystkie znajdujący się w środku produkt pozostanie stabilny podczas dostawy. Nie mniej, warto o tym wcześniej poinformować klientów, gdyż nie każdy będzie zadowolony z takiej formy zapakowania paczki.

Opakowania ekologiczne z drugiego obiegu — czyli zrób coś dobrego dla planety

Aby w zrównoważony sposób podejść do tematu rozwoju handlu internetowego w zakresie ekologicznych rozwiązań, musisz skupić się również na odpowiednim rodzaju wykorzystywanych opakowań. Zamiast kupować nowe pudełka czy kartony, możesz pokusić się o wykorzystanie ekologicznych opakowań z drugiego obiegu czy tych pochodzących z recyklingu. Można je stosować kilkukrotnie, co znacznie zmniejsza produkcję śmieci. Coraz więcej firm wykorzystuje tego typu opakowania w momencie przygotowywania produktu do wysyłki. Nie tylko są one eco-friendly – pomagają również w walce z zanieczyszczeniami. Nie musisz również martwić się o ich wytrzymałość — są one tak samo mocne, jak kartony wykonane z tektury. Wprowadzenie tego typu rozwiązań na pewno sprawi, że sami klienci będą zadowoleni.

Ekologiczne rozwiązania w transporcie — to bardzo ważne!

Tuż po zapakowaniu i przygotowaniu przesyłki następuje moment jej transportu. Również tutaj można postawić na bardziej ekologiczne rozwiązania. Usługi kurierskie oferowane przez firmy również idą wraz z potrzebami konsumentów, wprowadzając coraz to nowsze rozwiązania. Jeśli i Ty, jako przedsiębiorca chcesz postawić na eko rozwiązania w zakresie transportu, to musisz przede wszystkim skupić się na wyborze odpowiedniej firmy kurierskiej, której działania są związane ze zmniejszaniem negatywnego wpływu na środowisko. Takim sposobem będziesz mógł zaproponować swoim klientom bardziej ekologiczne metody wysyłki paczek.

Paczkomaty InPost — idealny pomysł na walkę z zanieczyszczeniami powietrza

Jednym z najbardziej popularnych pomysłów na eko transport stały się Paczkomaty InPost. Dlaczego? Otóż podczas jednej podróży dostarczane jest wiele paczek, a przy tym też część z nich zostaje odebrana z Paczkomatów. Zatem wybór Paczkomatu, to przede wszystkim optymalizacja trasy, która pokonuje kurier (nie musi on jechać do każdego domu po kolei). Co oznacza również zmniejszoną emisje spalin. W ten sposób klienci mogą stawiać na eko rozwiązania, a do tego ich paczki docierają szybko i bezpiecznie!

Szybkie bezkontaktowe zwroty — nadawaj przesyłki tak, jak Ci wygodnie

Nie tylko odbiór przesyłek stał się jeszcze szybszy i prostszy! Dzięki Paczkomatom, w chwili nieprzemyślanych zakupów klienci mogą również skorzystać z szybkiego nadawania paczki, aby móc zwrócić swoje produkty do odpowiednich e-sklepów. Możliwość nadania przesyłki z poziomu Paczkomatu sprawia, że kurierzy nie muszą pokonywać dodatkowych kilometrów, aby móc zaspokoić wszystkie potrzeby klientów! Jest to również odpowiednia opcja dla każdego, kto ceni sobie szybkie i łatwe rozwiązania.

Dlaczego warto postawić na ekologiczny e-commerce?

Dzięki wprowadzeniu ekologicznych rozwiązań do e-commerce możliwe jest zarówno świadczenie wysokiej jakości usług klientom, jak i przymierzenie się do walki z zanieczyszczeniami środowiska i planety. Za sprawą kilku rozwiązań jesteś w stanie w jeszcze szybszy sposób przeprowadzić cały proces wysyłki zamówień, jednocześnie skupiając się na dbaniu o planetę. Poprzez pakowanie przesyłek w ekologiczne opakowania czy zadbanie o odpowiednie wypełnienie kartonów, kopert przed ich wysłaniem możesz w jeszcze lepszy sposób operować całym procesem związanym z prowadzeniem sklepu internetowego. Będzie miało to bezpośredni wpływ na rozwój i pozycje Twojego biznesu, co jednocześnie wprawi w zadowolenie Ciebie oraz Twoich klientów.

Polecane

Czym powinna wyróżniać się obsługa klienta sklepu internetowego?

Dla każdego właściciela sklepu internetowego priorytetem powinno być zadowolenie klienta i rozwój…

Prowadzisz sklep online? O kilku kwestiach nie możesz zapomnieć!

E-commerce to obecnie jedna z najszybciej rozwijających się branż. Na rynku działa…

Responsywny sklep internetowy – czy to gwarancja sukcesu?

Chcesz odnieść sukces w branży e-commerce, ale nie wiesz co jest istotne?…

3 powody, dla których klienci nie kończą zakupów

Jeśli wielu klientów opuszcza Twój sklep online bez finalizacji zakupów, najwyższy czas…