Zakupy online

Prowadzisz sklep internetowy i zależy Ci na zwiększeniu liczby kupujących? Dzięki kilku skutecznym metodom możesz szybko wpłynąć na decyzje zakupowe klientów i rozwinąć e-commerce! Poznaj ich oczekiwania i postaraj się dostosować swoją ofertę do ich potrzeb. Sprawdźmy zatem, co może wpłynąć na wzrost sprzedaży w Twoim biznesie!

Cena produktu a decyzje zakupowe klientów

Niska cena to jeden z kluczowych czynników, który wpływa na liczbę pozytywnych decyzji zakupowych. Jako świadomy właściciel sklepu internetowego musisz wiedzieć, że klienci porównują Twoją ofertę z konkurencyjnymi propozycjami. Stąd też musisz mieć świadomość oferowanych przez nich cen w przypadku tych samych produktów. Zatem wdrożenie odpowiedniej polityki cenowej może szybko przynieść upragnione rezultaty. Sprawdź, co dokładnie możesz zrobić, aby osiągnąć satysfakcjonujące efekty.

Wzrost cen – jak wpływa na podjęcie decyzji zakupowej?

Chcesz podwyższyć ceny w swoim sklepie internetowym, aby zapewnić sobie większe przychody? Niestety, taka zmiana polityki cenowej zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem. Twoi klienci mogą skorzystać z innych ofert, które będą dla nich korzystniejsze pod kątem finansowym. Czasami jednak warto zdecydować się na ten krok – szczególnie, jeśli dotyczy asortymentu cieszącego się bardzo dużym popytem. Być może klientów będzie mniej, ale wyższa cena może zagwarantować większy zysk, przy mniejszym nakładzie pracy. Ponadto, w niektórych przypadkach wyższa cena może być uznawana przez potencjalnego klienta za wyznacznik wyższej jakości proponowanych towarów. Dlatego też musimy pamiętać, że nie zawsze to niska cena usługi lub produktu będzie wyznacznikiem zakupowym.

Niskie ceny – czy skłaniają klienta do zakupu produktów?

Bez wątpienia każdy klient zwraca uwagę przede wszystkim na cenę. Jedni szukają niskiej ceny, inni przeciętnej, a niekiedy są tacy, co stawiają na najwyższe, bo traktują to jako luksus. Nie mniej prawie wszyscy kochają obniżki. To one mogą przekonać niezdecydowanych do nabycia konkretnego produktu lub skorzystania z danej usługi. Najważniejsze, aby promocyjna oferta była ciekawa i atrakcyjna. Klienci podczas robienia zakupów w Internecie na pewno zwrócą uwagę na produkty objęte promocją i w ten sposób mogą zapamiętać Twój sklep. Dzięki temu wzrasta prawdopodobieństwo, że za jakiś czas chętnie zdecydują się na kolejne zakupy.

Wpływ reklamy na decyzje zakupowe

Nie od dziś wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu – ta zasada sprawdza się także w e-commerce. Odpowiednie wypromowanie Twojego sklepu internetowego pozwoli Ci dotrzeć do wielu potencjalnych konsumentów. Wbrew pozorom, wcale nie musisz inwestować w klikalne banery i inne formy reklamy online. Swoją działalność z powodzeniem wypromujesz za pośrednictwem mediów społecznościowych czy za pomocą bloga firmowego. Jeśli regularnie będziesz wstawiał nowe treści, doradzając swoim klientom, prezentując zalety produktu lub usługi, oferowanej przez Ciebie, to Twoja aktywność w sieci zostanie doceniona przez klientów. Ważne jest, aby wpisy reklamowe były dostosowane do docelowej grupy klientów.

Czy forma dostawy wpływa na decyzje zakupowe konsumentów?

Bardzo ważną kwestią z punktu widzenia klienta są oferowane przez sklep formy dostawy. Warto zadbać o to, aby kupujący miał do wyboru kilka firm kurierskich oraz możliwość odebrania paczki w punkcie odbioru np. w Paczkomacie InPost. Wielu klientów może zrezygnować z Twoich usług, z powodu braku preferowanej formy wysyłki. Ponadto warto też stawiać na możliwości darmowej dostawy. Klienci doceniają taką możliwość i chętniej robią zakupy. Oczywiście istotny jest również czas realizacji zamówień. Dla każdego klienta niewątpliwym atutem będzie szybka dostawa i praktycznie tego oczekuje, że produkt w mgnieniu oka do niego dotrze. Jeśli dasz mu gwarancję, że kupione produkty trafią do niego na przykład w przeciągu dwóch dni, nie będzie szukał innej alternatywy.

Postaw na dostępność różnych form płatności

Każdy właściciel sklepu internetowego powinien dołożyć wszelkich starań, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów. Musi wziąć pod uwagę zróżnicowane potrzeby konsumentów dotyczące form płatności. Potencjalny konsument może zrezygnować z konkretnych produktów lub usług, jeśli nie będzie mógł dokonać zapłaty w preferowany przez siebie sposób. Pamiętaj, że niezwykle istotną kwestią jest również zapewnienie klientom bezpieczeństwa podczas dokonywania transakcji. Możesz zaproponować im uiszczenie opłaty za pośrednictwem jednego lub kilku systemów płatności internetowych. Jeśli transakcja przebiegnie bezproblemowo, wzrośnie prawdopodobieństwo, że klient ponownie skorzysta z Twojego sklepu. Zatem zawsze stawiaj na dostępność różnych form płatności!

Decyzje zakupowe konsumentów – czym są motywowane?

Klienci robiący zakupy w Internecie przede wszystkim zwracają uwagę na:

  • atrakcyjna cenę,
  • dogodną formę płatności,
  • szybka i zróżnicowana dostawa,
  • wysoka jakość obsługi sklepu,
  • opinie o produkcie pozostałych konsumentów,
  • no i najważniejsze, czyli wcześniejsze pozytywne doświadczenia zakupowe w tym sklepie.

Ponadto wielu z nich potrzebuje dodatkowych informacji, zanim zdecydują się na konkretny produkt. Jeśli ich nie otrzymają w odpowiednim czasie, mogą zrezygnować z zakupów i wybrać ofertę konkurencji. Dlatego niezależnie od tego, w jakiej branży działa Twój sklep, warto zadbać o to, aby wiadomości od klientów nie pozostawały długo bez odzewu. Obecnie dla wielu klientów liczy się możliwość zwrócenia zamówionego towaru, jeśli z różnych przyczyn nie spełni on ich oczekiwań. Na decyzje zakupowe konsumentów może także wpłynąć gwarancja produktu i możliwość reklamacji. Ewentualne trudności związane ze zwrotem kupionych produktów mogą sprawić, że następnym razem zdecydują się na usługę konkurencyjnego sklepu.

Opinie w sieci na temat produktów i sklepu – czy motywują do zakupów?

Internet to przestrzeń, w której każdy może wyrazić swoją opinię. Warto to wykorzystać również w kontekście zakupów online. Jeżeli konkretny produkt dostępny w Twoim sklepie będzie cieszył się wieloma pozytywnymi opiniami, klienci chętniej zaczną go zamawiać. Dobrym pomysłem jest zmotywowanie internautów do napisania kilku zdań na temat dostępnych dóbr i usług. Możesz zaproponować dodatkowe korzyści dla osób, które często będą wstawiać swoje recenzje. Należy zaznaczyć, że konsumenci zwracają także uwagę na opinie dotyczące samego sklepu. Jeśli przeważają te negatywne, zazwyczaj rezygnują z zakupu i wybierają konkurencyjne oferty, które postrzegają za bezpieczniejsze.

Witryna internetowa sklepu – czy wpływa na decyzje klienta?

Jeśli Twój sklep internetowy nie wygląda dobrze, nie jest intuicyjny prosty w obsłudze, to konsument może go nie brać na poważnie. Ponadto, jeśli oferowane produkty nie przyciągają wzroku potencjalnego klienta, to raczej nie zdecyduje się on na zakupy. Bardzo ważne jest, aby zadbać o odpowiednią kolorystykę platformy sprzedażowej. Pod tym kątem warto pokierować się psychologią zachowań. Przykładowo, kolor żółty świetnie sprawdza się w przypadku branży gastronomicznej, pobudzając apetyt. Z kolei strona internetowa sklepu w niebieskich odcieniach to doskonały wybór między innymi w przypadku sprzedaży leków i usług finansowych. Szata graficzna nie powinna być zbyt intensywna, aby nie rozpraszała klienta i pozwoliła skupić się na zakupach.

Atrakcyjne promocje a podejmowanie decyzji zakupowych

Czynnikiem mającym dość istotny wpływ na decyzje zakupowe klientów są również promocje. Potencjalni konsumenci chętniej skorzystają właśnie z Twojej oferty, jeśli będą mogli liczyć na dodatkowe korzyści. Przykładowo, konkretny produkt może być objęty promocją przy zakupie dwóch sztuk. Klienci sklepów internetowych cenią sobie również programy lojalnościowe, dzięki którym regularnie wracają do danego sklepu. Przykładem jest zbieranie punktów za każdy zakup, z możliwością ich późniejszej wymiany na rabat.

Podsumowanie

Na decyzje zakupowe klientów wpływa bardzo wiele czynników. Dlatego też warto o nich pamiętać, konkurencyjna oferta, atrakcyjne promocje, odpowiednia jakoś obsługi i wiele wiele innych wpływają na zdobycie nowych kupujących i utrzymanie aktualnych klientów. Sprawdź sam!

Polecane

Czym powinna wyróżniać się obsługa klienta sklepu internetowego?

Dla każdego właściciela sklepu internetowego priorytetem powinno być zadowolenie klienta i rozwój…

Prowadzisz sklep online? O kilku kwestiach nie możesz zapomnieć!

E-commerce to obecnie jedna z najszybciej rozwijających się branż. Na rynku działa…

Responsywny sklep internetowy – czy to gwarancja sukcesu?

Chcesz odnieść sukces w branży e-commerce, ale nie wiesz co jest istotne?…

3 powody, dla których klienci nie kończą zakupów

Jeśli wielu klientów opuszcza Twój sklep online bez finalizacji zakupów, najwyższy czas…