Czy wiesz, że w dzisiejszych czasach możesz bez problemu monitorować swoją przesyłkę? Wystarczy numer listu przewozowego, aby na tej podstawie szybko sprawdzić, co aktualnie dzieje się z Twoją paczką. To świetne rozwiązanie zarówno dla nadawcy, jak i adresata. Dzięki temu można upewnić się, czy klient otrzymał już swoje zamówienie. Z kolei odbiorca za pomocą dostępu do statusu przesyłki ma szansę sprawdzić, kiedy nastąpi doręczenie paczki.
Śledzenie przesyłki – z usług jakiej firmy kurierskiej warto korzystać?
Branża KEP stara się wyjść naprzeciw oczekiwaniom potencjalnych klientów, oferując im szereg zautomatyzowanych rozwiązań. Wśród funkcjonalności, które od paru lat są dostępne u większości przewoźników, warto wyróżnić śledzenie przesyłki. To niezwykle przydatna opcja, pozwalająca na szybką weryfikację, kiedy paczka trafi do adresata lub wybranego wcześniej punktu odbioru. Zastanawiasz się, które firmy kurierskie oferują taką usługę? Obecnie praktycznie każdy z popularnych przewoźników umożliwia monitorowanie zamówienia. Nie da się ukryć, że ta funkcja znacznie ułatwia adresatowi odbiór paczki – zarówno w przypadku dostawy przesyłki do domu adresata, jak i doręczenia do punktu odbioru.
Sprawdź status przesyłki na stronie przewoźnika!
Prowadzisz sklep internetowy i chciałbyś sprawdzić, czy kurierowi udało się doręczyć przesyłkę do Twojego klienta? Może klient zgłasza, że jeszcze jej nie otrzymał, a Ty musisz zweryfikować informacje? Albo po prostu sam czekasz na paczkę i nie wiesz, kiedy możesz się jej spodziewać? W obu przypadkach najlepiej sprawdzić status przesyłki bezpośrednio na stronie przewoźnika. Firmy kurierskie udostępniają na swoich oficjalnych witrynach elektroniczne formularze do wpisania numeru przesyłki. Wystarczy umieścić w odpowiednim okienku numer paczki, aby na tej podstawie wyszukać ją w systemie i sprawdzić, gdzie aktualnie się znajduje. W ten sposób można szybko przygotować się na dostawę przesyłki. Ponadto, jej status będzie najlepszym dowodem na to, że nadawca już przekazał zamówienie kurierowi.
Wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów
Warto podkreślić, że właściciele sklepów internetowych wiedzą, jak ważna dla klientów jest możliwość śledzenia wysyłki. Z tego względu najczęściej informują o numerze przesyłki od razu po jej spakowaniu i naklejeniu etykiety z listem przewozowym. Niekiedy szczegółowe informacje do śledzenia przekazują dopiero wtedy, gdy kurier odbierze gotową paczkę. W wielu sklepach automatycznie wysyłany jest link do monitorowania paczki – na maila lub SMSem na telefon. Po kliknięciu w odnośnik odbiorca zazwyczaj jest przekierowany na oficjalną stronę przewoźnika. Niewątpliwie to bardzo wygodne rozwiązanie, które pozwala na wygodne monitorowanie zamówienia.
Witryny, na których można sprawdzać statusy przesyłek po złożeniu zamówienia
Śledzenie przesyłki nie jest dostępnie tylko na głównej witrynie danego przewoźnika. Osoby zainteresowanie monitorowaniem swojej paczki mogą także skorzystać z innych stron internetowych. To świetne rozwiązanie dla tych użytkowników, którzy nie wybierają usług tylko jednego kuriera, ale czekają na dostawy od różnych przewoźników.
Paczkomaty – gdzie jest paczka?
Coraz więcej klientów sklepów internetowych rezygnuje z usług kuriera dostarczającego paczki bezpośrednio do domu, decydując się na wygodną dostawę do punktu. Pod tym kątem warto zwrócić szczególną uwagę na Paczkomaty, które cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Również w tym przypadku można szybko sprawdzić, gdzie znajduje się paczka. To doskonałe rozwiązanie, aby przekonać się, czy przesyłka będzie doręczona w przeciągu najbliższej doby.
InPost Mobile
Jednocześnie należy podkreślić, że InPost udostępnia swoim klientom dedykowaną aplikację InPost Mobile. Za jej pośrednictwem można nie tylko monitorować zmieniające się statusy paczki, ale także korzystać z wielu różnych funkcji, takich jak np. przedłużenie czasu odbioru czy zdalne otwarcie skrytki. InPost umożliwia śledzenie wielu przesyłek jednocześnie, co jest dodatkowym atutem.
Śledź paczkę z chatbotem!
Twoja przesyłka może być śledzona na wiele sposobów, w tym z pomocą automatycznego bota. Takie rozwiązanie udostępnia firma InPost w postaci chatbota MATa na Messengerze czy na stronie InPost. Jak zobaczyć gdzie jest paczka z wykorzystaniem tej funkcjonalności? To bardzo proste! Wystarczy rozpocząć rozmowę i w czacie podać numer przesyłki. W ten sposób na ekranie automatycznie wyświetli się status, aby na tej podstawie dowiedzieć się, kiedy zamówienie dotrze do nadawcy. Z chatbota mogą skorzystać zarówno osoby czekające na kuriera, jak i adresaci, których przesyłka ma trafić do Paczkomatu lub PaczkoPunktu.
Sprawdź orientacyjny termin doręczenia!
Jeśli chcesz szybko sprawdzić, kiedy nastąpi dostawa zamówionych produktów, na pewno docenisz funkcję śledzenia. Dzięki niej możesz się dowiedzieć, kiedy kurier przyjedzie z z paczką. Z monitorowania przesyłki może skorzystać każdy, kto posiada jej numer nadania – usługa jest dostępna bez konieczności dokonania dodatkowych płatności. Warto podkreślić, że kurierzy sami zachęcają klientów do śledzenia paczek. Ta funkcja wpływa na większe prawdopodobieństwo, że adresat nie zapomni o odbiorze, ponieważ będzie znał orientacyjny termin doręczenia. Jednocześnie należy wspomnieć o możliwych błędach w wyświetlanych statusach. Zazwyczaj jest to spowodowane zawieszeniem się systemu, przez co użytkownik nie ma szansy na sprawdzenie rzeczywistego terminu dostarczenia paczki przez kuriera.
Podsumowanie
Prowadzisz sklep internetowy i zależy Ci na zadowoleniu klientów? Jeśli tak, koniecznie informuj ich o zmianie statusu zamówienia. Nie zapomnij przesłać numeru z listem przewozowym, aby umożliwić im śledzenie przesyłki – dzięki temu z łatwością sprawdzą, kiedy kurier zjawi się pod wskazanym przez nich adresem. Pamiętaj, że pozytywne doświadczenia związane z odbiorem przesyłki mogą sprawić, że klienci ponownie skorzystają z oferty Twojego sklepu.