Paczki

Branża KEP starają się dostosować zakres usług do oczekiwań potencjalnego klienta. Dla wielu odbiorców bardzo ważną kwestią jest możliwość odbioru przesyłki w dogodnym czasie. InPost wychodzi naprzeciw potrzebom osób, które w ustalonym wcześniej terminie nie mogą odebrać paczki od kuriera. W tym przypadku mogą one skorzystać z aplikacji InPost Mobile, aby błyskawicznie przekierować paczkę kurierską do Paczkomatu lub innego punktu odbioru. Sprawdź, jak to działa w praktyce!

Przekierowanie paczki za pomocą aplikacji InPost Mobile – na czym polega?

Usługa przekierowania paczki cieszy się dużą popularnością wśród klientów, między innymi ze względu na możliwość szybkiego dostosowania jej do indywidualnych potrzeb. Najszybciej można z niej skorzystać za pośrednictwem dedykowanej aplikacji InPost Mobile. Wystarczy pobrać ją na swój telefon, aby zapewnić sobie błyskawiczny dostęp do informacji o przesyłce. W celu zmiany miejsca dostawy paczki należy po prostu kliknąć przycisk “przekieruj”, a następnie wybrać preferowaną opcję dostarczenia. W ten sposób w przeciągu paru chwil użytkownik zmieni adres doręczenia, co jest świetnym rozwiązaniem, jeśli z przyczyn losowych nie będzie w stanie odebrać jej osobiście od kuriera.

Czy skorzystanie z opcji przekierowania wiąże się z dodatkową opłatą?

Zastanawiasz się, czy można przekierować paczkę do Paczkomatu bez dodatkowych opłat? Jak najbardziej! Usługa dostępna w aplikacji InPost Mobile jest całkowicie bezpłatna. Może z niej skorzystać każdy, kto czeka na przesyłkę doręczoną przez kuriera InPost. Należy podkreślić, że za usługę nie są pobierane dodatkowe opłaty również przy kosztach wysyłki. Jest to rozwiązanie opcjonalne, z którego może skorzystać każdy klient firmy InPost. Nic dziwnego, że obecnie wielu właścicieli sklepów internetowych decyduje się na współpracę z tym przewoźnikiem, mając na uwadze zapewnienie klientom dodatkowych usług bez opłat.

Jak wykorzystać aplikację InPost Mobile do przekierowania paczki?

Mobilna aplikacja od InPost pozwala szybko przekierować paczkę kurierską. Przycisk “Przekieruj” znajduje się na liście śledzenia lub w szczegółach przesyłki. Z poziomu aplikacji mobilnej można przekierować paczkę na przykład do Paczkomatu. Wystarczy wybrać konkretną przesyłkę, a następnie ustalić nową opcję dostawy na inny adres. Użytkownicy aplikacji mają gotową listę Paczkomatów InPost do dyspozycji. Należy podkreślić, że przesyłka może także zostać przekierowania do sąsiada (ale musisz na to wyrazić zgodę i sam o to poprosić). To znakomite rozwiązanie dla osób, które z różnych przyczyn nie chcą korzystać z Paczkomatów, gdyż są na wyjeździe. Za pomocą aplikacji mobilnej można ustawić przekierowanie paczki kurierskiej na inny adres, w obrębie tej samej ulicy co pierwotne zamówienie. W ten sposób przesyłka trafi do wybranego sąsiada, a adresat bezpiecznie ją odbierze po powrocie do domu.

InPost – kiedy można przekierować paczkę do Paczkomatu?

Usługa przekierowania paczki nie zawsze jest dostępna, jeśli użytkownik chce wysłać ją do innego Paczkomatu. Należy podkreślić, że przesyłka dostarczana przez kuriera może mieć gabaryt, który będzie przeszkodą do skorzystania z Paczkomatu. Jeśli paczka jest za duża lub ma niestandardowy kształt i nie zmieści się do Paczkomatu, należy wybrać inną opcję przekierowania. W tym przypadku najlepiej zdecydować się na przekierowanie do sąsiada. Opcjonalnie można także za pomocą aplikacji mobilnej wybrać PaczkoPunkt. Warto jednak zauważyć, że to rozwiązanie również nie sprawdzi się przy niestandardowych przesyłkach. Na szczęście większość paczek bez trudu mieści się do Paczkomatu, co ułatwia skorzystanie z różnych opcji przekierowania paczki. Zanim dany użytkownik zdecyduje się na zmianę adresu, powinien w szczegółach przesyłki znaleźć informację o jej wielkości i ciężarze. Do pobliskiego Paczkomatu można przekierować paczki w trzech gabarytach. Usługa jest dostępna dla przesyłek określanych jako “A” (8 x 38 x 64 cm), “B” (19 x 38 x 64 cm) oraz “C” (41 x 38 x 64 cm). W przypadku większych paczek należy skorzystać z innego rozwiązania.

InPost – jak przekierować paczkę do Paczkomatu bez aplikacji mobilnej?

Możliwości przekierowania przesyłki są dostępne nie tylko dla użytkowników aplikacji mobilnej. Jeśli ktoś nie chce jej pobierać na swój smartfon lub z różnych powodów nie zamierza z niej skorzystać, może zastosować nową funkcję dzięki innym rozwiązaniom. Wystarczy kliknąć w specjalny link od InPost, który jest dostępny w wiadomości email lub w SMS-ie od przewoźnika. W ten sposób użytkownik może za pomocą dedykowanej strony przekierować paczkę kurierską. Należy podkreślić, że nie zawsze taka usługa jest dostępna. Warunek niezbędny do jej realizacji wiąże się z samą przesyłką – prezentowane rozwiązanie dotyczy wyłącznie tych paczek, które już ruszyły w drogę.

Skąd można pobrać aplikację mobilną InPost?

Osoby, które chcą wybrać nowy adres dostawy, klikając na opcję “przekieruj paczkę”, mogą to zrobić za pomocą dedykowanej aplikacji. Z jakich stron internetowych można ją pobrać? Nową funkcję InPost Mobile najlepiej zapisać za pośrednictwem kilku popularnych sklepów z aplikacjami. Użytkownik szybko pobierze ją na telefon za pomocą App Store, Huawei AppGallery lub Google Play. W ten sposób zapewni sobie błyskawiczny dostęp do wszystkich funkcjonalności. Po zapisaniu aplikacji na smartfonie wystarczy na liście śledzenia wybrać opcję “przekieruj paczkę”, aby InPost automatycznie nadał nowy adres wybranej przesyłce kurierskiej.

Nie ma Cię w domu? Przekieruj paczkę na inny adres!

Możliwość przekierowania paczki do Paczkomatu jest świetnym rozwiązaniem, jeśli odbiorca wie, że kurier nie zastanie go w domu. Wystarczy kilka chwil, aby zmienić adres przesyłki. Klienci sklepów internetowych najczęściej w tym wypadku wybierają Paczkomat InPost, który znajduje się najbliżej ich miejsca zamieszkania. To bardzo korzystne rozwiązanie, ponieważ te popularne punkty odbioru są czynne przez całą dobę.

Podsumowanie

Dzięki funkcji przekierowania przesyłki każdy klient może zmienić adres, aby kurier InPost doręczył paczkę do Paczkomatu, PaczkoPunktu lub zostawił ją u sąsiada. Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego, zachęć swoich konsumentów do skorzystania z tego rozwiązania. Dzięki temu paczka dotrze szybko do klienta, a kurier nie będzie tracił czasu na kilkukrotną jazdę do odbiorcy.

Polecane

Nie wiesz, na jakim etapie dostawy jest twoje zamówienie? Sprawdź, gdzie możesz je śledzić!

Czy wiesz, że w dzisiejszych czasach możesz bez problemu monitorować swoją przesyłkę?…

Kiedy można złożyć reklamację w firmie kurierskiej?

Każdy konsument ma prawo do złożenia reklamacji – ta zasada dotyczy nie…

Produkty, które najlepiej sprawdzą się do pakowania paczek

Prowadzisz sklep online i szukasz odpowiednich produktów do pakowania przesyłek? Postaw na…

Bezpieczeństwo łańcucha dostaw – co to oznacza?

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, pojęcie bezpieczeństwa łańcucha dostaw nie powinno być Ci…