Czy Twój sklep internetowy jest mobile friendly? Jeśli nie, musisz liczyć się z niższą pozycją w wynikach wyszukiwania. Zainwestuj w mobilną wersję swojej witryny, aby w ten sposób dotrzeć do wielu potencjalnych klientów i zadbaj o rozwój e-commerce. Pamiętaj, że komfort konsumenta powinien być priorytetem dla każdego właściciela sklepu online. Zadbaj o to, aby odbiorcy Twojego asortymentu bez problemu mogli dokonać zakupów na urządzeniu mobilnym, między innymi dzięki funkcjonalnej nawigacji na stronie!
Co kryje się pod pojęciem mobile friendly?
Określenie mobile friendly odnosi się do stron internetowych. W dosłownym tłumaczeniu należy je rozumieć jako oznaczenie witryn, które są przyjazne mobilnie. Taka strona internetowa powinna bez problemu wyświetlać się na smartfonie oraz tablecie. Dla właścicieli sklepów internetowych jest to szczególnie istotna kwestia, ponieważ coraz więcej użytkowników e-commerce dokonuje zakupu właśnie za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Strony niewpisujące się w zasady mobile friendly tracą zainteresowanie klienta, który nie może zamówić produktów bezpośrednio przez smartfona czy tablet – i w rezultacie musi skorzystać z innych sklepów internetowych.
Responsywna wersja strony internetowej – co to znaczy?
Mobilna wersja strony musi być przede wszystkim responsywna. Co to znaczy, że strona jest responsywna? Mianem Responsive Web Design określa się witryny, które są dostosowane do ekranów o różnych rozdzielczościach. Tego typu strony bez problemu można obsługiwać zarówno na laptopie, jak i przez ekran dotykowy smartfona czy tableta. Użytkownik bez trudu przechodzi między kolejnymi kategoriami i umieszcza w wirtualnym koszyku interesujące go produkty. Należy podkreślić, że responsywna strona internetowa świetnie sprawdza się na każdym etapie dokonywania zakupu. Klient może zatem nie tylko wybrać przez telefon konkretne produkty, ale także sfinalizować zakup, dokonując płatności online.
Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych
Wyobraź sobie sytuację, w której potencjalny klient Twojego sklepu chce szybko zrobić zakupy podczas jazdy autobusem lub w kolejce do lekarza. Niestety, jego smartfon nie odczytuje poprawnie strony internetowej. Konsument nie jest w stanie wyszukać interesujących go produktów oraz zapoznać się z dostępnym asortymentem, ponieważ całość wyświetla się w złej rozdzielczości. W rezultacie całkowicie rezygnuje z zakupu i wybiera ofertę konkurencyjnego sklepu w wersji mobilnej. Z tego powodu każdy właściciel sklepu musi dołożyć wszelkich starań, aby witrynę można było bez problemu wyświetlić na urządzeniach mobilnych i tym samym sprostać oczekiwaniom użytkownika.
Strony mobilne ułatwiają dokonanie zakupu
Klienci e-commerce nie lubią tracić czasu na wyszukiwanie w internecie potrzebnych informacji. Zależy im, aby błyskawicznie znaleźć niezbędne wiadomości i ta zasada dotyczy również procesu zakupowego. Wersja mobilna Twojego sklepu musi być zaprojektowana w taki sposób, aby użytkownicy nie mieli problemów z finalizacją transakcji. Czy wiesz, że w skrajnych przypadkach zbyt długi proces zakupowy może skutkować całkowitym porzuceniem koszyka? Ważne jest, aby klient za pośrednictwem strony internetowej wyświetlanej na tablecie lub smartfonie nie tylko szybko znalazł interesujący go produkt, ale także błyskawicznie sfinalizował zakup. Mobilna witryna jest w tym zakresie niezastąpiona. W efekcie sklep działający na urządzeniach mobilnych szybko zwiększa swoją sprzedaż, a ilość porzuconych koszyków jest bardzo mała. To świetne rozwiązanie, aby zapewnić użytkownikom pełen komfort zakupów. Postaw na mobilne wersje stron internetowych.
Mobilne wersje stron internetowych a Google
Czy wiesz, że strona dostosowana do potrzeb użytkowników mobilnych osiąga wyższą pozycję w wyszukiwarce Google? Warto zatem zadbać o jej responsywność, aby pokonać konkurencję i dotrzeć do wielu klientów. Jak to działa w praktyce? Strony mobilne są promowane w Googlach i wyświetlają się w pierwszej kolejności. Jest to związane ze stosowanymi przez wyszukiwarkę algorytmami. Już od kwietnia 2015 roku ranking stron był dostosowywany, aby sprostać użytkownikom mobilnym. Obecnie w pozycjonowaniu kluczową rolę odgrywa Mobile-First Index, który wpływa na uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. W kontekście indeksowania Google bierze pod uwagę mobilną stronę internetową. Nic dziwnego, że coraz więcej właścicieli sklepów internetowych i innych portali stawia na mobile friendly.
Ładowanie strony mobilnej a pozycja w wyszukiwarce
Google zwraca uwagę nie tylko na odpowiednie indeksowanie wyświetlanych witryn, ale także czas ładowania. W przypadku stron, które bardzo wolno uruchamiają się na urządzeniach mobilnych, należy liczyć się z niższą pozycją w wynikach wyszukiwania. Już od 2018 roku wolniejsze witryny znacznie tracą na pozycji, przez co dociera do nich mniej potencjalnych odbiorców.
Mobile friendly – postaw na nowoczesność!
Warto zainwestować w mobilność witryny nie tylko ze względu na wyniki wyszukiwania. Jeśli Twój sklep internetowy będzie zoptymalizowany na urządzenia mobilne, z pewnością zyskasz w oczach klientów. Takie platformy sprzedażowe są postrzegane jako nowocześniejsze, ciesząc się większą popularnością wśród internautów. Dobra strona mobilna powinna być prosta w obsłudze, zapewniając łatwy dostęp do kolejnych podstron. Ważne jest, aby wyświetlała się w odpowiedniej rozdzielczości. Należy pamiętać, że dla potencjalnych użytkowników wygląd witryny stanowi bardzo istotną kwestię. Jeśli zatem poszczególne elementy nie wyświetlają się prawidłowo lub są niewidoczne, cała strona jest gorzej oceniana przez internautę.
Jak sprawdzić, czy strony internetowe są mobile friendly?
Chcesz sprawdzić, czy witryna Twojego sklepu jest dobrze odczytywana przez urządzenia mobilne? Dzięki dedykowanym narzędziom z łatwością możesz to zrobić. Warto w tym celu skorzystać chociażby z ze specjalnego narzędzia, które udostępniła wyszukiwarka google. Jeśli wpiszesz w niej konkretną stronę, to po czasie uzyskasz odpowiedź, czy dana strona dostosowana jest do urządzeń mobilnych. Jednak to nie jedyna tego typu witryna, która pomaga przenalizować funkcjonalność strony w Internecie. W sieci znajdziesz sporo innych pomocniczych narzędzi. A może chcesz przekonać się, jak dana witryna prezentuje się na konkretnych urządzeniach mobilnych? Również w tym przypadku możesz liczyć na szereg funkcjonalnych rozwiązań. Alternatywą mogą być dedykowane narzędzia, na przykład dla przeglądarki Chrome. Z ich pomocą szybko przekonasz się, jak witryna prezentuje się w sieci w przypadku korzystania z konkretnych modeli smartfonów lub tabletów.
Podsumowanie – postaw na mobile friendly
W dzisiejszych czasach większość użytkowników urządzeń mobilnych wykorzystuje je przede wszystkim do przeglądania internetu. Warto zatem zadbać o to, aby za pośrednictwem smartfona lub tabletu z łatwością można było poruszać się po stronie internetowej.